Fredag første februar 2019 ble bloggen office-tips.no lansert, samtidig med den norske versjonen la vi også ut den engelske versjonen av bloggen office-tips.net. På Office-tips bloggene kommer det tips og triks som forhåpentligvis gjør det enklere å benytte Excel og andre Microsoft Office produkter. Hurtigknapper en har glemt eller aldri visste eksisterte, små-koder og formler som gjør kontor oppgaver i det daglige enklere.
Dette blir ikke bloggen for superbrukerne av Excel og andre Office produkter, det blir mer som en nødhjelp for De som trenger Excel til enkle oversikter i arbeidslivet eller privat. Men selvfølgelig, alle er velkomne til å lese, lære og bruke den for enkel tilgang til kjekt å ha funksjoner. Her skal det være lett å finne gode tips som gjør Excel bedre og enklere å bruke. Med tiden håper vi også å få laget noen enkle regneark for økonomi, timeregistrering, reiseregning, kjørebok osv., som vil bli fri for nedlastning.
Hver artikkel vil også være råd å skrive ut, så vi skal forsøke huske å legge ved link til PDF versjon av alt vi publiserer.
En av hovedgrunnen til at Office-tips bloggene blir lansert er for at vi skal lære mer om flere felt innen data og internett. Så her er det kompetansebygging i Excel og andre Office produkter, men også innen WordPress, web programmering, internett reklamekanaler osv. I bunn og grunn så mange sider av data universet som mulig. Så se ikke bort fra at det kommer artikler om annet en Excel og Microsoft Office med tiden. Som en følge av dette blir det nok reklame på sidene, litt for å dekke utgifter mye for å lære om den kommersielle verden på internett.
Håper bloggen blir til glede og nytte!